Vakantiehuizen verhuur Spanje
Home
Bestemmingen
Albir
Albir-Alfaz Del Pi
Alfaz Del Pi
Altea
Balcon al Mar Jávea
Beniarbeig
Benissa
Benitachell
Callosa d'En Sarria
Calpe
Cumbre del Sol Moraira
Denia
Denia strand
El Verger
Els Poblets
Javea
Javea Moraira en omgeving
Jávea strand
Jesus Pobre
La Nucia
Montgo-Javea
Moraira
Polop
Senija
Teulada
Villajoyosa
Winterverhuur in Spanje
Informatie en Service
Over ons
Contact ons
Optie bevestigen
Prijs garantie
Hoe boeken?
FAQ Veel gestelde vragen
KORTING
Boekingsvoorwaarden
Verhuur je huis met ons!
Login pagina eigenaren
Reisverzekering
Lid van
Mag mijn hond ook mee?
Lokale diensten
MAKELAARSERVICE
Kaartweergave
NL
English
Español
Deutsch
Français
Nederlands
€ Euro
DOLAR[US$]
POUND[£]
DANISH KRONE[KR]
ZWEEDSE KROON[KR]
NOORSE KROON[KR]
ZWITSERSE FRANK[FR]
Antwoorden op veelgestelde vragen
Waarom een vakantiehuis huren bij Aguila Rent a Villa?
Hoe werkt het boekingsproces?
Wat zijn de betalings- en annuleringsvoorwaarden?
ANTWOORDEN OP
VEEL GESTELDE VRAGEN
Algemeen en Boeking
Waar ga je naar toe?
Als je zon, zee, strand, een altijd heerlijk klimaat in een gebied met gezellig entertainment en voldoende bezienswaardigheden zoekt, dan is het noorden van de Costa Blanca het juiste antwoord. De stadjes Moraira, Javea/Xabia en Denia zijn geliefd maar niet te populair. Geen massatoerisme, dus ... niet door vertellen.
En waar is dat precies?
Tussen Valencia en Alicante, op de kaart recht tegenover Ibiza op het vaste land van Spanje. Het hele gebied rond Javea/Xabia met Denia in het noorden en Moraira zuidwaarts. Je vliegt op Alicante of Valencia en dan met de auto in een uurtje naar je vakantiehuis.
Waarom een vakantieverblijf huren?
Met een appartement, vakantiehuis of villa heb je een ‘eigen’ vakantieverblijf om je thuis te voelen. En vaak voordeliger dan een hotel. Met je partner, je gezin of een groter gezelschap. Je kiest voor een gezamenlijk zwembad voor alle gasten in de appartementen of een privé zwembad in de tuin van je villa. Je bent vrij om te doen en te laten wat je wilt. Barbecueën, thuis samen eten of uit eten gaan. Het is gewoon je eigen adres op vakantie. Heerlijk, al die voordelen.
Waarom boeken bij Aguila Rent a Villa?
Vanwege de vele voordelen, voor je plezier en voor je zekerheid. Aguila Rent a Villa verhuurt villa's, huizen en appartementen met prijsgarantie. Je betaalt bij ons altijd de laagst mogelijke prijs. Met honderden adressen bieden we een zeer ruime keuze. We zijn thuis in de streek, kennen alle huizen van binnen en van buiten en zijn 24/7 in de buurt om je met van alles en nog wat te kunnen helpen. Een vakantiehuis met zwembad en tuin geeft je dat heerlijke vakantiegevoel, maar je moet ook bedenken dat het ingewikkelder is dan een hotelkamer. Er is apparatuur aanwezig zoals wasmachine, afwasmachine, televisie met satelliet schotel, afstandbedieningen, zwembad met pomp en filter, elektrische poort om toegang te krijgen tot het perceel en nog veel meer zaken. Alles om je huishouden te doen en je thuis te voelen. Mocht er onverhoopt iets mis gaan tijdens je verblijf dan heeft Aguila Rent a Villa een team van specialisten klaarstaan. Eigen medewerkers van Aguila Rent a Villa en die kijken niet op de klok als het om het verhelpen van storingen gaat.
Aguila Rent a Villa helpt haar gasten ook bij andere zaken. Zoek je een arts? Of is de auto stuk? Moeten de tickets geconformeerd worden? Waar je een boot kunt huren? Een restaurant reserveren? Als je de Spaanse taal niet machtig bent helpen wij je met alle plezier.
En hoe boek je dan?
Heel eenvoudig. Ga naar www.aguilarent.nl en kijk rond in Javea, Moraira, Denia en de wijde omgeving. Kies het vakantieverblijf en kijk of het aan al je wensen voldoet. Is het beschikbaar, dan boek je. Vervolgens teken je de huurovereenkomst en betaal je de aanbetaling. Zo gemakkelijk. Maar je kunt natuurlijk ook persoonlijk contact opnemen via ons webformulier, fax of email, alle gegevens staan duidelijk op onze web-site vermeld.
Mag ik ook telefonisch boeken?
Dat mag, zeker. Onze medewerkers helpen u graag bij het vinden van de perfecte accommodatie. Overigens moet de huuraanbieding en de bevestiging, ook na een telefonische boeking, altijd per e-mail worden bevestigd.
Hoe zie ik of een vakantiehuis vrij is?
Elk verblijf wordt beschreven op een eigen pagina. Daar zie je ook een beschikbaarheidkalender met de bezetting. Je ziet in een oogopslag of je er in de periode van jouw vakantie terecht kunt. Klik je op een begin- en einddatum dan zie je direct de huurprijs met de extra service die je kunt boeken.
Kan ik online een optie nemen?
Je wilt even overleggen en een verblijf even vast houden. Met een optie wordt de accommodatie gratis en vrijblijvend enkele dagen voor je vast gehouden. Je hebt dan de tijd om te overleggen met familie of vrienden of passende vluchten te zoeken. Een optie blijft meestal 2 tot 3 dagen geldig, afhankelijk van de accommodatie.
Wanneer ontvang ik de huurovereenkomst?
Na de boeking volgt de huurovereenkomst per e-mail. In de huurovereenkomst staan alle details beschreven en ook de kosten die je moet betalen.
Wanneer moet ik betalen?
Er zijn 3 betaalmomenten voordat je op reis gaat. De aanbetaling op het moment van boeken, de tweede betaling vier weken voor de aanvangsdatum en de derde betaling bij aankomst ter plaatse. De bedragen staan duidelijk met betaaldatum vermeld op het reserveringsformulier.
In welke valuta kan ik betalen?
Alle prijzen worden in euro’s weergegeven.
Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?
U kunt betalen via bankoverschrijving of met creditcard. We accepteren Visa en Mastercard. Uw betaling verloopt via een beveiligde betaalomgeving met 3D Secure. Vermeld uw reserveringsnummer bij een overschrijving. Reken op 1 tot 2 werkdagen verwerkingstijd voor bankbetalingen.
Wat zijn de check-in en check-out tijden?
De check-in is op de dag van aankomst tussen 16:00 en 19:00 uur. De check-out is uiterlijk om 9:30 uur. Komt u later aan of heeft u vertraging, neem dan vooraf contact met ons op om een afspraak te maken voor de sleuteloverdracht.
Is er een minimale verblijfsduur?
De minimale verblijfsduur hangt af van de periode en de accommodatie. Op onze website ziet u dit direct bij het invoeren van uw gewenste data. Het systeem controleert automatisch of de door u gekozen periode kan worden geboekt.
Annuleren en Zekerheid
Kan ik mijn boeking annuleren?
Jammer dat de vakantie niet door kan gaan. Het huis is echter wel gereserveerd. Goed als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten. Doen, dus. Geen annuleringsverzekering? De huurder kan de huurovereenkomst annuleren tot 60 dagen vóór de aanvang van de huurperiode. Bij annulering blijft de aanbetaling in bezit van de verhuurder om daarmee de eigenaar schadeloos te stellen. Indien de annulering wordt verricht binnen de termijn van 60 dagen die aan de huurperiode voorafgaan, is de huurder het volledige huurbedrag aan de verhuurder verschuldigd.
Krijg ik snel het adres van de vakantiewoning?
De privacywetgeving verbiedt het vermelden van exacte adresgegevens voordat er definitief geboekt is. Het adres van het vakantiehuis ontvang je na het betalen van de tweede betaling, vier weken voor de aanvangsdatum.
Hoe kan ik contact opnemen met Aguila Rent a Villa?
Je vindt alle informatie op de site. Contact met Aguila Rent a Villa is heel gemakkelijk met e-mail en telefoon. De medewerkers spreken Spaans, Nederlands, Frans, Duits en Engels.
Kan ik jullie mijn gegevens toevertrouwen?
Aguila Rent a Villa is gebonden aan de strenge wet op de privacy. Wij houden al je gegevens voor eigen gebruik en het computersysteem is optimaal beveiligd. Je gegevens zijn bij ons absoluut in veilige handen.
Kan ik mijn boeking wijzigen?
Voor wijzigingen neemt u contact met ons op. Afhankelijk van de beschikbaarheid en de tijd tot de aankomstdatum bekijken wij de mogelijkheden. In de meeste gevallen zijn wij flexibel en zoeken wij samen met u naar een passende oplossing. Houd er rekening mee dat de reserveringsvoorwaarden bindend zijn en dat u deze goed moet doorlezen.
Is er een annuleringsverzekering beschikbaar?
Ja, u kunt tijdens het boeken via onze website direct een reis- en annuleringsverzekering toevoegen. Zo bent u goed verzekerd als uw reis onverwacht niet doorgaat.
Hoe werkt de borgsom precies?
Als er een borgsom van toepassing is, staat het bedrag en het betalingsmoment duidelijk vermeld op het reserveringsformulier. Wanneer u de accommodatie in goede staat achterlaat, wordt de borgsom binnen 8 dagen na vertrek teruggestort.
Voorbereiding en Verblijf
Wat moet ik zelf meebrengen?
Je persoonlijke spullen als kleding en je papieren. Je appartement, huis of villa is voorzien van alle kookapparatuur en servies, pannen en bestek. Je hebt meteen een zelfstandig huishouden. Lakens, dekbedden, handdoeken en theedoeken zijn aanwezig en worden regelmatig verschoond.
Waar is het vakantiehuis precies gelegen?
Op de pagina is aangegeven in welk gebied of welke urbanisatie het verblijf ligt. Pas wanneer de boeking definitief is en de volledige reissom betaald, ontvang je gedetailleerde adresgegevens. Daarop staan het exacte adres en de coördinaten van het vakantiehuis om met behulp van bijvoorbeeld Google Maps je verblijf te vinden.
Hoe krijg ik de sleutel of is er bij aankomst iemand aanwezig?
Meestal ligt de sleutel klaar op een van de kantoren in Javea, Denia of Moraira. Het kan ook dat de eigenaar of een medewerker direct bij het huis aanwezig is om de sleutel te overhandigen en een eerste rondleiding te geven. Op de definitieve bevestiging staat alle noodzakelijke gegevens vermeld.
Wat te doen als ik vertraging heb?
Bij vertraging staan wij uiteraard klaar om u te ontvangen. Bel dus even wanneer de reis meer tijd in beslag gaat nemen. Dan houden we daar rekening mee.
Kan ik een kinderbedje met beddengoed, een hoge stoel en of een kinderbox bijboeken?
Tijdens het boekingsproces bieden wij deze extra services doorgaans aan. U kunt deze zelf aan uw boeking toevoegen. Houd rekening met mogelijke extra kosten. Als deze service niet in het boekingsproces staat of als u dit vergeten bent aan te klikken tijdens het boeken, neem dan contact met ons op om dit achteraf te regelen.
Mag mijn huisdier mee?
Dat bepaalt de eigenaar van het vakantieadres. Op de website kun je met het filter de accommodaties selecteren waar een huisdier is toegestaan. Als het mag vragen we of je alles goed schoon houdt. En denk aan het dierenpaspoort, verplichte inentingen en de onderhuidse chip of tatoeage ter identificatie. Vraag je dierenarts.
Kan ik uitsluitend op een zaterdag aankomen en vertrekken?
In het hoogseizoen vanaf juni tot eind augustus zijn de aankomst- en vertrekdagen zoals op de online beschikbaarheidkalender aangegeven. In andere perioden zijn afwijkende aankomst- en vertrekdagen mogelijk.
Wie is mijn contactpersoon ter plaatse?
De medewerkers van Aguila Rent a Villa staan voor je klaar. Het kantoor is telefonisch en per e-mail bereikbaar. Tijdens kantooruren en in geval van nood 24/7.
Heeft het verblijf telefoon?
Vaak nog wel. Maar die is afgesloten voor huurders. Zorg dat je mobiele telefoon in Spanje functioneert en geef dat nummer op bij de boeking. Dan kunnen we elkaar altijd bereiken.
Is er wifi aanwezig?
Bijna alle accommodaties beschikken over goed werkende wifi. In de beschrijving bij elke accommodatie op onze website staat duidelijk vermeld of wifi aanwezig is. Heeft een accommodatie geen wifi, dan kunt u via de lokale beheerder een wifi-dongel huren.
Is er parkeergelegenheid?
Vrijwel alle villa’s en vakantiehuizen beschikken over een eigen parkeergelegenheid. Bij appartementen gaat het vaak om een openbare parkeerplaats of een gezamenlijke parkeerruimte. Op onze website staat bij elke accommodatie duidelijk vermeld welke parkeermogelijkheden aanwezig zijn.
Hoe ver zijn de dichtstbijzijnde voorzieningen?
De afstand tot voorzieningen zoals supermarkten, restaurants, stranden en medische diensten verschilt per accommodatie. Op onze website vindt u bij elke woning een duidelijke omschrijving van de ligging en de nabijgelegen faciliteiten. Zo weet u vooraf precies welke voorzieningen op loopafstand liggen en waarvoor u de auto nodig heeft.
Zijn de accommodaties geschikt voor mindervaliden?
De geschiktheid voor mindervaliden verschilt per accommodatie en hangt af van de mate van beperking. Op onze website staat bij elke woning aangegeven of er voorzieningen aanwezig zijn, zoals een woning zonder trappen of een aangepaste badkamer. Neem bij twijfel contact met ons op, zodat wij samen kunnen beoordelen welke accommodatie het beste aansluit op uw situatie.
Kan ik extra schoonmaak bestellen?
Ja, u kunt extra schoonmaak bijboeken tegen een aanvullende vergoeding. Wij raden aan dit tijdig te reserveren, vooral in het hoogseizoen, omdat lastminute-aanvragen niet altijd kunnen worden gehonoreerd. Zo bent u verzekerd van beschikbaarheid en kunt u tijdens uw verblijf genieten van extra comfort.
Tijdens het Verblijf
Wie is er verantwoordelijk voor eventuele schade?
Je bent als huurder aansprakelijk voor eventuele schade. Je kunt bij het boeken een aansprakelijkheid- en of schadeverzekering afsluiten. Meld schade altijd. Als er schade wordt geconstateerd na je vertrek dan verhalen wij die via de borgsom. Is de schade hoger dan de borgsom dan spreken wij je daarop aan. Zie de reserveringsvoorwaarden.
Is er bed-, badkamer- en keukenlinnen aanwezig?
Elk verblijf is volledig voorzien van schoon linnengoed dat je nodig hebt voor een normaal huishouden. Mist u iets, dan zorgt ons team voor aanvulling.
Betaal ik een belasting?
Ja. Deze is inbegrepen in de huurprijs.
Kan ik op elk gewenst moment vertrekken?
Neem contact op met je lokale contactpersoon en bespreek de gewijzigde vertrekdatum. Dan kan het team daarop inspelen in verband met schoonmaak en inspectie.
Leuk om anderen iets over de vakantie te vertellen?
Na uw vertrek ontvangt u een e-mail met een enquête om de accommodatie te waarderen. Je kunt je verhaal voor volgende huurders delen en voor de verhuurder en eigenaar. We lezen graag je ervaringen en tips.
Wanneer krijg ik de borgsom terug?
In veel gevallen betaal je geen borgsom. In sommige gevallen wel. Dit melden wij bij de reservering. Om de accommodatie goed te controleren betalen wij de borgsom uiterlijk 8 dagen na het einde van de huurperiode terug.
Hoe ga je om met een klacht?
Neem direct contact op met je lokale contactpersoon of bel of e-mail Aguila Rent a Villa. Wij nemen je klacht onmiddellijk in behandeling en lossen dit zo snel mogelijk op. Indien nodig in overleg met de eigenaar.
Wat te doen als er iets kapot gaat?
Als er tijdens uw verblijf iets kapot gaat, neem dan direct contact op met de lokale beheerder of het boekingskantoor. Zij beoordelen de situatie en zorgen dat er snel een oplossing komt. Onze beheerders werken samen met een netwerk van betrouwbare technici die, indien nodig, ter plaatse reparaties uitvoeren. Meld schade altijd zo snel mogelijk, zodat deze correct kan worden afgehandeld en vervolgschade wordt voorkomen.
Zijn nutsvoorzieningen inbegrepen?
Nutsvoorzieningen zijn in de meeste gevallen inbegrepen in de huurprijs. Op het reserveringsformulier staat duidelijk vermeld welke kosten in de prijs zijn opgenomen. Bij langere verblijven van meerdere maanden kunnen verbruikskosten apart worden berekend.
Bieden jullie extra services zoals autohuur of transfers?
Wij bieden deze services niet zelf aan, maar wij kunnen u wel helpen met het reserveren van een huurauto of het regelen van een transfer. Zo hoeft u dit niet zelf uit te zoeken en bent u verzekerd van een betrouwbare aanbieder.
Voor Eigenaren
Waarom zou ik mijn vakantieverblijf niet zelf verhuren?
Als je er naast woont, altijd een oogje erop houdt en zelf schoonmaakt, beddengoed verschoont, het zwembad onderhoudt en alle reparaties verzorgt, dan is het goed te doen. Heb je wat anders te doen dan neemt Aguila Rent a Villa dit graag over.
Ben ik als eigenaar altijd welkom bij Aguila Rent a Villa?
Ja. Wij kennen dit deel van de Costa Blanca goed en toetsen de betrouwbaarheid van rechtmatige eigenaren. Wij richten ons op lange termijn en zekerheid voor beide partijen.
Waarop baseert Aguila Rent a Villa haar kennis en ervaring in beheer van vakantiewoningen?
Aguila Rent a Villa is gelieerd aan Poolvillas en i-Rent.net. Deze combinatie biedt toeristische expertise en sterke ICT. Zo zetten wij grote kennis effectief in een compact gebied in.
Waarom zou ik de verhuur van mijn eigendom aan Aguila Rent a Villa toevertrouwen?
Wij concentreren ons op de Costa Blanca van Denia tot Moraira. Onze medewerkers kennen de woningen en beheren je eigendom zorgvuldig.
Hoe bereken ik hoeveel mijn vakantieverblijf aan huur kan opleveren?
Wij gebruiken een matrix om een verhuurwaarde toe te kennen. Elk huis is anders. We bespreken gewenste en haalbare opbrengst. Wil je 100 procent verhuur of zelf gebruik. We maken een duidelijke afspraak.
Wat is het voordeel voor mijn gasten?
Wij zijn ter plaatse aanwezig. Huurders bereiken ons tijdens kantooruren en bij nood 24/7. Wij controleren het verblijf en handelen snel bij calamiteiten. Tevreden huurders komen terug.
Hoe krijgt Aguila Rent a Villa mijn verhuurkalender vol?
Ons aanbod is wereldwijd zichtbaar en 24/7 boekbaar. Succes hangt ook af van de kwaliteit van het verblijf. Wij adviseren en helpen om die te verhogen.
Staat mijn vakantiehuis exclusief op de site van Aguila Rent a Villa?
Nee. Je mag ook elders aanbieden. Veel verhuursites tonen ons aanbod. Reserveringen via derden komen in onze kalender. Dat voorkomt dubbele boekingen.
En als ik zelf van mijn woning gebruik wil maken?
Zet de periode als eigen gebruik in je eigenaarspagina. Je ziet reserveringen, opties en vrije perioden en plant je eigen vakantie.
Mag ik zelf mijn verblijf privé aanbieden?
Aan vrienden kan dit zonder huur of tegen minimale kosten. Boeken als eigen gebruik. Eventuele service door Aguila in die periode is tegen kosten.
Maakt één vakantiewoning of meerdere iets uit in de verhuur bij Aguila Rent a Villa?
We werken per huis. Bij een compleet complex of meerdere villa’s in een straat kunnen we uitzonderingen maken.
Op welke bijkomende kosten moet ik rekenen?
Als we de woning moeten aanpassen aan onze normen rekenen we deze kosten door. Daarna geen extra kosten. Overige eigenaarskosten blijven bestaan. Denk aan verzekeringen, belastingen, water en elektra, tv, zwembad en tuinonderhoud.
Moet ik standby blijven als mijn woning verhuurd is?
Nee. Wij regelen alles en nemen de verantwoordelijkheid over. Alleen bij belangrijke beslissingen hebben wij je akkoord nodig.
Hoe en wanneer ontvang ik de verhuuropbrengst?
Wij spreken een betaalschema af op basis van verhuurde weken. Met hypotheek kunnen we maandelijkse betalingen doen. Lokale betalingen zoals tuin en zwembadservice kunnen wij afhandelen.
Hoe werkt het als ik meerdere woningen wil verhuren?
U kunt bij ons meerdere woningen in de verhuur aanbieden. Alle accommodaties worden gekoppeld aan hetzelfde eigenaaraccount, zodat u eenvoudig alles kunt beheren. Vanuit dit account heeft u 24/7 inzicht in de verhuurkalenders, reserveringen en periodes voor eigen gebruik.
Hoe zit het met belastingen en aangifte verhuurinkomsten?
Wij adviseren u graag over de fiscale verplichtingen rond verhuurinkomsten. Daarnaast werken wij samen met een gespecialiseerde accountant die de aangifte voor u kan verzorgen. Op die manier hoeft u zich geen zorgen te maken en weet u zeker dat alles correct en volgens de geldende regels wordt afgehandeld.
Regelt Aguila ook onderhoud en schoonmaak?
Ja, wij regelen alle noodzakelijke services voor uw woning. Dit omvat schoonmaak, levering en wissel van beddengoed, tuin- en zwembadonderhoud en technische ondersteuning. Ook voor reparaties, verbouwingen, schilderwerk, elektriciteit, zonne-energie, loodgieterswerk en verwarming kunt u op ons rekenen. Zo weet u zeker dat uw woning altijd in goede staat blijft en gasten zorgeloos kunnen genieten.
Aan welke voorschriften moet ik voldoen als ik mijn huis wil verhuren?
Wij leggen dit uit op onze website. Met ons IT-systeem automatiseren wij alle noodzakelijke processen. Wij verzorgen de volledige administratie en nemen de bureaucratie voor u uit handen. Bezoek voor meer informatie:
www.holiday-rental-regulations-spain.com/vakantiehuis
Aguila Rent a Villa
Bevestig uw reservering
Ga terug