Deze site gebruikt cookies. Indien u verder door de site navigeert, stemt u in met ons gebruik van cookies. Meer info vindt u hier
Sluiten

ANTWOORDEN OP VEEL GESTELDE VRAGEN

>
ANTWOORDEN OP VEEL GESTELDE VRAGEN

ANTWOORDEN OP VEEL GESTELDE VRAGEN



Waar ga je naar toe?

Als je zon, zee, strand, een altijd heerlijk klimaat in een gebied met gezellig entertainment en voldoende bezienswaardigheden zoekt, dan is het noorden van de Costa Blanca het juiste antwoord. De stadjes Moraira, Javea/Xabia en Denia zijn geliefd maar niet te populair. Geen massatoerisme, dus ... niet door vertellen.

En waar is dat precies?

Tussen Valencia en Alicante, op de kaart recht tegenover Ibiza op het vaste land van Spanje. Het hele gebied rond Javea/Xabia met Denia in het noorden en Moraira zuidwaarts. Je vliegt op Alicante of Valencia en dan met de auto in een uurtje naar je vakantiehuis.

Waarom een vakantieverblijf huren?

Met een appartement, vakantiehuis of villa heb je een ‘eigen’ vakantieverblijf om je thuis te voelen. En vaak voordeliger dan een hotel. Met je partner, je gezin of een groter gezelschap. Je kiest voor een gezamenlijk zwembad voor alle gasten in de appartementen of een privé zwembad in de tuin van je villa. Je bent vrij om te doen en te laten wat je wilt. Barbecueën, thuis samen eten of uit eten gaan. Het is gewoon je eigen adres op vakantie. Heerlijk, al die voordelen.

Waarom boeken bij Aguila?

Vanwege de vele voordelen, voor je plezier en voor je zekerheid. Aguila verhuurt villa's, huizen en appartementen met prijsgarantie. Je betaalt bij ons altijd de laagst mogelijke prijs. Met honderden adressen bieden we veel keuze. We zijn thuis in de streek, kennen alle huizen van binnen en van buiten en zijn 24/7 in de buurt om je met van alles en nog wat te kunnen helpen. Een vakantiehuis met zwembad en tuin geeft je dat heerlijke vakantiegevoel, maar je moet ook bedenken dat het ingewikkelder is dan een hotelkamer. Er is apparatuur aanwezig zoals wasmachine, afwasmachine, televisie met satelliet schotel, afstandbedieningen, zwembad met pomp en filter, elektrische poort om toegang te krijgen tot het perceel en nog veel meer zaken. Alles om je huishouden te doen en je thuis te voelen. Mocht er onverhoopt iets mis gaan tijdens je verblijf dan heeft Aguila een team van specialisten klaarstaan. Eigen medewerkers van Aguila en die kijken niet op de klok als het om het verhelpen van storingen gaat.

Aguila helpt haar gasten ook bij andere zaken. Zoek je een arts? Of is de auto stuk? Moeten de tickets geconformeerd worden? Waar je een boot kunt huren? Een restaurant reserveren? Als je de Spaanse taal niet machtig bent helpen wij je met alle plezier.

En hoe boek je dan?

Heel eenvoudig. Ga naar www.aguilarent.nl en kijk rond in Javea, Moraira, Denia en de wijde omgeving. Kies het vakantieverblijf en kijk of het aan al je wensen voldoet. Is het beschikbaar, dan boek je. Vervolgens teken je de huurovereenkomst en betaal je de aanbetaling. Zo gemakkelijk. Maar je kunt natuurlijk ook persoonlijk contact opnemen via ons webformulier, fax of email, alle gegevens staan duidelijk op onze web-site vermeld.

Mag ik ook telefonisch boeken?

Dat mag, zeker. Je kunt in overleg met een van onze medewerkers de perfecte accommodatie vinden. Overigens moet de huuraanbieding en de –bevestiging, ook na een telefonische boeking, altijd per e-mail worden bevestigt.

Hoe zie ik of een vakantiehuis vrij is?

Elk verblijf wordt beschreven op een eigen pagina. Daar zie je ook een beschikbaarheidkalender met de bezetting. Je ziet in een oogopslag of je er in de periode van jouw vakantie terecht kunt. Klik je op een begin- en einddatum dan zie je direct de huurprijs met de extra service die je kunt boeken.

Kan ik online een optie nemen?

Je wilt even overleggen en een verblijf even vast houden. Met een optie wordt de accommodatie gratis en vrijblijvend enkele dagen voor je vast gehouden. Je hebt dan de tijd om te overleggen met familie of vrienden of passende vluchten te zoeken. Normaal gesproken ligt je optie voor 2 à 3 dagen vast, afhankelijk van de bestemming.

Wanneer ontvang ik de huurovereenkomst?

Na de boeking volgt de huurovereenkomst per e-mail. In de huurovereenkomst staan alle details beschreven en o.a. ook de kosten die je moet betalen.

Wanneer moet ik betalen?

Er zijn 3 betaalmomenten voordat je op reis gaat. De aanbetaling op het moment van boeken, de tweede betaling vier weken voor de aanvangsdatum en de derde betaling bij aankomst ter plaatse. De bedragen staan duidelijk met betaaldatum vermeld op het reserveringsformulier.

In welke valuta kan ik betalen?

Alle prijzen zijn in euro´s.

Kan ik mijn boeking annuleren?

Jammer dat de vakantie niet door kan gaan. Het huis is echter wel gereserveerd. Goed als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten. Doen, dus! Geen annuleringsverzekering? De huurder kan de huurovereenkomst annuleren tot 60 dagen vóór de aanvang van de huurperiode. Bij annulering blijft de aanbetaling in bezit van de verhuurder om daarmee de eigenaar schadeloos te stellen. Indien de annulering wordt verricht binnen de termijn van 60 dagen die aan de huurperiode voorafgaan, is de huurder het volledige huurbedrag aan de verhuurder verschuldigd.

Krijg ik snel het adres van de vakantiewoning?

De privacywetgeving verbiedt het vermelden van exacte adresgegevens voordat er definitief geboekt is. Het adres van het vakantiehuis ontvang je na het betalen van de tweede betaling, vier weken voor de aanvangsdatum.

Hoe kan ik contact opnemen met Aguila?

Je vindt alle informatie op de site. Contact met Aguila is heel gemakkelijk met e-mail en telefoon. De medewerkers spreken Spaans, Nederlands, Frans, Duits  en Engels.

Kan ik jullie mijn gegevens toevertrouwen?

Aguila is gebonden aan de strenge wet op de privacy. Wij houden al je gegevens voor eigen gebruik en het computersysteem is optimaal beveiligd. Je gegevens zijn bij ons absoluut in veilige handen.

Wat moet ik zelf meebrengen?

Je persoonlijke spullen als kleding en je papieren. Je appartement, huis of villa is voorzien van alle kookapparatuur en servies, pannen en bestek. Je hebt meteen een zelfstandig huishouden. Lakens, dekbedden, handdoeken en theedoeken zijn aanwezig en worden regelmatig verschoond.

Waar is het vakantiehuis precies gelegen?

Op de pagina is aangegeven in welk gebied of welke urbanisatie (wijk) het verblijf ligt. Pas wanneer de boeking definitief is en de volledige reissom betaald, ontvang je gedetailleerde adresgegevens. Daarop staan het exacte adres en de coördinaten van het vakantiehuis om met behulp van bijvoorbeeld Google Maps je verblijf te vinden.

Hoe krijg ik de sleutel of is er bij aankomst iemand aanwezig?

Meestal ligt de sleutel klaar op een van de kantoren in Javea, Denia of Moraira. Het kan ook dat de eigenaar of een medewerker direct bij het huis aanwezig is om de sleutel te overhandigen en een eerste rondleiding te geven. Op de definitieve bevestiging staat alle noodzakelijke gegevens vermeld.

Wat te doen als ik vertraging heb?

Kan gebeuren, maar Aguila staat wel klaar om je te ontvangen. Bel dus even wanneer de reis meer tijd in beslag gaat nemen. Dan houden we daar rekening mee.

Mag mijn huisdier mee?

Dat bepaalt de eigenaar van het vakantieadres. Op de web-site kan je met het filter de accommodaties selecteren waar een huisdier is toegestaan.  Als het mag vragen we wel of je alles goed schoon houdt. En denk aan het dierenpaspoort, alle verplichte inentingen en de onderhuidse chip of tatoeage ter identificatie (vraag de dierenarts).

Kan ik uitsluitend op een zaterdag aankomen en vertrekken?

In het hoogseizoen vanaf juni tot eind augustus zijn de aankomst- en vertrekdagen als op de online beschikbaarheidkalender zijn aangegeven. In een andere periode zijn er afwijkende aankomst- en vertrekdagen mogelijk.

Wie is mijn contactpersoon ter plaatse?

De medewerkers van Aguila staan voor je klaar. Het kantoor is zowel telefonisch als per e-mail bereikbaar. Vanzelfsprekend tijdens kantooruren, maar in geval van nood 24/7.

Heeft het verblijf telefoon?

Vaak (nog) wel. Maar die is afgesloten voor huurders. Zorg daarom dat je mobiele telefoon en smartphone in Spanje functioneren en geef dat nummer op als je boekt. Dan kunnen we elkaar altijd bereiken.

Wie is er verantwoordelijk voor eventuele schade?

Je bent als huurder vanzelfsprekend aansprakelijk voor eventuele schade. Een aansprakelijkheid- en/of schadeverzekering kan bij het boeken worden afgesloten. Het is belangrijk dat je eventuele schade meldt. Als er schade word geconstateerd na je vertrek dan wordt die via de borgsom op je verhaald. Is de schade hoger dan de borgsom, dan word je er op aangesproken. Zie voor de details de reserveringsvoorwaarden.

Is er bed-, badkamer- en keukenlinnen aanwezig?

Elk verblijf is volledig voorzien van al het (schone) linnengoed dat je nodig hebt voor een normaal huishouden. Mocht je iets missen dan staat het team klaar om dit aan te vullen.

Betaal ik een belasting?

Ja, maar die is inbegrepen in de huurprijs.

Kan ik op elk gewenst moment vertrekken?

Daar moet dan een reden voor zijn, want je wilt zo lang mogelijk vakantie vieren. Neem even contact op met je locale contactpersoon en bespreek de eventueel gewijzigde vertrekdatum. Dan kan het team daarop inspelen i.v.m. schoonmaken en inspectie.

Leuk om anderen iets over de vakantie te vertellen?

Zeker, dat zullen de volgende huurders op prijs stellen. Op de dag van je vertrek ontvang je een e-mail met een enquête om de accommodatie te waarderen. Je kunt je verhaal op 2 plekken vertellen. Een voor de volgende huurders en de tweede voor de verhuurder en de eigenaar. We zijn benieuwd naar je ervaringen tijdens het verblijf. Ook belangrijk om te weten hoe je onze service hebt ervaren. We lezen graag hoe de vakantie is geweest en waar je bent geweest. Zo brengen we de volgende gasten op leuke ideeën.

Wanneer krijg ik de borgsom terug?

Om de verhuurder in de gelegenheid te stellen de accommodatie gedegen te kunnen controleren wordt uiterlijk 8 dagen na het verstrijken van de huurperiode de waarborgsom terugbetaald.

Hoe ga je om met een klacht?

Ontevreden of is er iets niet in orde? Neem direct contact op met je lokale contactpersoon of bel of e-mail Aguila. Wij nemen je klacht onmiddellijk in behandeling. We kijken binnen onze organisatie hoe we de klacht zo snel mogelijk kunnen verhelpen of overleggen met de eigenaar over zijn oplossing.



Wat eigenaren willen weten!



Waarom zou ik mijn vakantieverblijf niet zelf verhuren?

Als je er naast woont, altijd een oogje erop houdt en zelf schoonmaakt, beddengoed verschoont, het zwembad onderhoudt en alle reparaties verzorgt, dan is het heel goed te doen. Maar heb je wel wat anders te doen, dan neemt Aguila graag alle zorgen van je over.

Ben ik als eigenaar altijd welkom bij Aguila?

Vanzelfsprekend. We zijn in dit deel van de Costa Blanca bekend en hebben voldoende inzicht in de betrouwbaarheid van rechtmatige eigenaren. Zo kunnen we alle verhuur met een grote mate van zekerheid oppakken en uitvoeren. Wij gaan altijd uit van de lange termijn en optimale zekerheid voor beide partijen.

Waarop baseert Aguila haar kennis en ervaring in beheer van vakantieverblijven?

Aguila is gelieerd aan Coastline Villa Holding b.v., een sterke onderneming in toerisme en reiswereld met expertise op het gebied van ICT. De brede know how geeft Aguila alle sterke eigenschappen van de grote onderneming om in te zetten in een klein gebied.

Waarom zou ik de verhuur van mijn eigendom aan Aguila toevertrouwen?

Eigenlijk zou je de vraag aan al die andere eigenaren moeten stellen. Ons antwoord is: Aguila concentreert zich op de Costa Blanca van Denia tot Moraia. Onze medewerkers zijn thuis in de streek, kennen de appartementen, huizen en villa’s en beheren je eigendom heel zorgvuldig.

Hoe bereken ik hoeveel mijn vakantieverblijf aan huur kan opleveren?

Kijk, nu komt de ervaring van Aguila van pas. Wij hebben een matrix om je eigendom een verhuurwaarde toe te kennen. Elk huis is anders. Samen bespreken we de gewenste en de haalbare huuropbrengst. Wil je 100% verhuur of wil je er zelf ook vakantie vieren? Samen maken we een prima afspraak.

Wat is het voordeel voor mijn gasten?

Aguila is altijd ter plaatse aanwezig. Hebben de huurders problemen of vragen, dan staan de medewerkers tijdens kantooruren altijd klaar en in geval van nood 24/7. Ook de controle op het verblijf is goed geregeld, compleet met snelle actie in het geval van calamiteiten. Die service is ook in het voordeel van de verhuurder, want tevreden huurders komen terug als goede bekenden. Precies wat we samen graag zien.

Hoe krijgt Aguila mijn verhuurkalender vol?

Het aanbod van Aguila is in de hele wereld zichtbaar en rondkijken, kiezen en boeken is dus voor miljoenen mensen 24/7 mogelijk en gemakkelijk. Maar het succes van je verhuur ligt ook aan de kwaliteit van het vakantieverblijf. Mooi dat we je daarbij adviseren en helpen die kwaliteit te bereiken. Samen krijgen we je verhuurkalender vol.

Staat mijn vakantiehuis exclusief op de site van Aguila?

Nee, het staat je vrij ook elders je vakantiewoning aan te bieden. Maar ... dat is niet nodig. Tal van andere verhuursites hebben het aanbod van Aguila in hun eigen catalogus opgenomen. Wordt er via een andere aanbieder gereserveerd, dan komt de boeking in de verhuurkalender van Aguila. Wel zo duidelijk en je voorkomt verwarring (met dubbele boekingen en alle gevolgen van dien!).

En als ik zelf van mijn woning gebruik wil maken?

Dan geef je de periode aan als ‘eigen gebruik’. Dit doe je in je eigen boekingsomgeving op de site. Aguila geeft elke eigenaar een eigen pagina waar alles 24/7 wordt bijgehouden. Je ziet als eigenaar de verhuurkalender met daarop de reserveringen, opties en onbezette perioden. Je kunt dus geheel naar eigen inzicht de periode plannen om zelf met vakantie te gaan en in je eigen appartement, huis of villa te verblijven.

Mag ik zelf mijn verblijf privé aanbieden?

Aan vrienden, bijvoorbeeld? Zonder vergoeding of huur (of tegen minimale kosten)? Dat kan, maar dan boek je het als ‘eigen gebruik’. Aan de eventuele service die Aguila in die periode moet verlenen zijn kosten aan verbonden.

Maakt één vakantiewoning of meerdere iets uit in de verhuur bij Aguila?

Nee, in principe houden we ons aan de afspraak per huis. Maar in het geval van een totaal appartementencomplex of een aantal villa’s in een straat kunnen er uitzonderingen worden gemaakt.

Op welke bijkomende kosten moet ik rekenen?

Als je de woning voor de verhuur bij ons onderbrengt en we het verblijf moeten aanpassen aan de normen van Aguila (inrichting, apparatuur, renovaties en eventuele bouwkundige aanpassingen) rekenen we de kosten aan je door. Daarna zijn er geen extra kosten. Er zijn wel andere kosten die voor rekening komen van de eigenaar, zoals: inboedel en opstal verszekering, onroerendgoedbelasting, gemeentebelastingen, water en elektra, kabel tv, zwembad- en tuinonderhoud.

Moet ik standby blijven als mijn woning verhuurd is?

Nee, dat is juist de reden om alles door Aguila te laten regelen. Wij nemen je verantwoordelijkheid over, tot het moment dat we je als eigenaar nodig hebben om belangrijke (of onverwacht noodzakelijke) beslissingen te nemen.

Hoe en wanneer ontvang ik de verhuuropbrengst?

Wij spreken met elke eigenaar een passend betaalschema af, op basis van de verhuurde weken. Heeft de eigenaar een hypotheek dan kunnen we de maandelijkse betalingen doen. Ook de lokale betalingen aan bij voorbeeld tuinonderhoud en zwembadservice handelen we graag voor je af.

AGUILA RENT A VILLA
Avinguda de Palmela 56,
03730 Xabia / Jávea
Spainje
Tel:
085 0703497
Int. Tel:
+31 85 0703497
Tel ES:
+34 966470830
www.aguilarent.nl
Social Media
Mis nooit onze aanbiedingen
Online Booking System Powered by i-rent.net